Tarımsal Biyoteknoloji (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimTarımsal Biyoteknoloji (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Sezen ARAT
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program Amacı
Mezunların Mesleki Profilleri
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
2-Tarımsal Biyoteknoloji alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme becerisi
3-Tarımsal Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlerin dikkate alınması ve uygulama becerisi
4-Tarımsal Biyoteknoloji alanında bilimsel yöntemlerle bilgileri geliştirmek, eksik veya sınırlı verileri tamamlama ve kullanabilme becerisi
5-Tarımsal Biyoteknoloji alanında bir sorunu analiz etme, çözüm üretme, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerini kullanma, mevcut yöntemleri karşılaştırabilme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi
6-Tarımsal Biyoteknoloji alanında elde ettikleri bilgileri ve çözüm yöntemlerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi
7-Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını ilgili gruplara çeşitli yöntemlerle aktarabilme becerisi
8-Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki uygulamalarda öngörülmeyen durumlarda yeni çözümler ortaya koyabilme, geliştirme ve sorumluluk alabilme
9-Tarımsal Biyoteknoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme
10-Tarımsal Biyoteknoloji lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, ilgili alandaki bilgilerin genişletilmesi, derinleştirilmesi ile beraber bilimsel araştırma sonucu bilgiye ulaşabilme, değerlendirme ve uygulamaya aktarabilme becerisi
11-Tarımsal Biyoteknoloji problemlerini saptama, tanımlama, çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler seçme ve uygulama becerisi

Müfredat

Tarımsal Biyoteknoloji (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2023-2024 Güz Dönemi Tarımsal Biyoteknoloji Seçmeli Dersler() 45
LÜ-TBT-08 Arıcılıkta İleri Biyoteknolojik Uygulamalar 3 0 5
LÜ-TBT-10 Balarısı Biyolojisi ve Davranışı 3 0 5
LÜ-TBT-33 Bal Arısı Islahı Yapay Tohumlama ve Sperm Kriyoprezervasyonu Teknikleri 3 0 5
LÜ-TBT-39 Bitkilerde Markır Destekli Seleksiyon 3 0 5
LÜ-TBT-20 Bitkilerde Oksidatif Hücre Hasarı 3 0 5
LÜ-TBT-19 Bitkilerde Uyum Mekanizmaları 3 0 5
LÜ-TBT-02 Biyoteknoloji ve Genetik 3 0 5
LÜ-TBT-13 Genetik Olarak Değiştirilmiş (Transgenik) Bitkiler 3 0 5
LÜ-TBT-24 Haploid bitki yetiştirme teknikleri 3 0 5
LÜ-TBT-37 İleri Biyoenformatik 3 0 5
LÜ-TBT-23 İn vitro Fidan Üretimi ve Dış Koşullara Alıştırma Yöntemleri 3 0 5
LÜ-TBT-12 Moleküler Belirteçler ve Hayvancılıkta Kullanımı 3 0 5
LÜ-TBT-18 Proses Modelleme ve Optimizasyon 3 0 5
LÜ-TBT-05 Rekombinant DNA Teknolojisi 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2023-2024 Bahar Dönemi Tarımsal Biyoteknoloji Seçmeli Dersler() 45
LÜ-TBT-08 Arıcılıkta İleri Biyoteknolojik Uygulamalar 3 0 5
LÜ-TBT-09 Arıcılıkta İleri Koloni Yönetim ve Anaarı Yetiştirme Teknikleri 3 0 5
LÜ-TBT-10 Balarısı Biyolojisi ve Davranışı 3 0 5
LÜ-TBT-36 Bitkilerde Abiyotik Stres Genleri 3 0 5
LÜ-TBT-21 Bitkilerde Stres Toleransının Moleküler Biyolojisi ve Fizyolojisi 3 0 5
LÜ-TBT-02 Biyoteknoloji ve Genetik 3 0 5
LÜ-TBT-17 Büyümeyi Düzenleyici Maddeler ve Kullanımı 3 0 5
LÜ-TBT-40 Enzim İmmobilizasyon Yaklaşımları 3 0 5
LÜ-TBT-16 Enzim Teknolojisi 3 0 5
LÜ-TBT-37 İleri Biyoenformatik 3 0 5
LÜ-TBT-25 İleri Genomik ve Proteomik 3 0 5
LÜ-TBT-41 Mikrobiyal Hücre Fabrikaları 3 0 5
LÜ-TBT-05 Rekombinant DNA Teknolojisi 3 0 5
LÜ-TBT-14 Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Çoğaltımı , Kullanımı ve Değerlendirilmesi 3 0 5
LÜ-TBT-38 Transkriptomik 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-TBT-08 Arıcılıkta İleri Biyoteknolojik Uygulamalar
#
454544434455
454544434455
454544434455
454544434455
454544434455
454544434455
LÜ-TBT-10 Balarısı Biyolojisi ve Davranışı
#
454455444544
454455444544
454455444544
454455444544
LÜ-TBT-33 Bal Arısı Islahı Yapay Tohumlama ve Sperm Kriyoprezervasyonu Teknikleri
#
222234243214
222234243214
222234243214
LÜ-TBT-39 Bitkilerde Markır Destekli Seleksiyon
#
22235325435
31233024333
22324233223
43324234223
32334244432
LÜ-TBT-20 Bitkilerde Oksidatif Hücre Hasarı
#
243434334433
243434334433
243434334433
243434334433
243434334433
243434334433
LÜ-TBT-19 Bitkilerde Uyum Mekanizmaları
#
343343344443
343343344443
343343344443
343343344443
LÜ-TBT-02 Biyoteknoloji ve Genetik
#
21100000020
31000001020
20000000030
21010000020
LÜ-TBT-13 Genetik Olarak Değiştirilmiş (Transgenik) Bitkiler
#
355434304225
355434304225
355434304225
355434304225
LÜ-TBT-24 Haploid bitki yetiştirme teknikleri
#
441332332314
441332332314
441332332314
441332332314
LÜ-TBT-23 İn vitro Fidan Üretimi ve Dış Koşullara Alıştırma Yöntemleri
#
442233434430
442233434430
442233434430
442233434430
LÜ-TBT-12 Moleküler Belirteçler ve Hayvancılıkta Kullanımı
#
22010000001
00000002001
00010000000
LÜ-TBT-18 Proses Modelleme ve Optimizasyon
#
525244433353
525244433353
525244433353
525244433353
LÜ-TBT-05 Rekombinant DNA Teknolojisi
#
30000000000
30000000000
30000000000
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri
#
334444334434
334444334434
334444334434
334444334434
LÜ-TBT-08 Arıcılıkta İleri Biyoteknolojik Uygulamalar
#
454544434455
454544434455
454544434455
454544434455
454544434455
454544434455
LÜ-TBT-09 Arıcılıkta İleri Koloni Yönetim ve Anaarı Yetiştirme Teknikleri
#
11112322213
11211231122
22123232212
22121231221
LÜ-TBT-10 Balarısı Biyolojisi ve Davranışı
#
454455444544
454455444544
454455444544
454455444544
LÜ-TBT-21 Bitkilerde Stres Toleransının Moleküler Biyolojisi ve Fizyolojisi
#
000000000000
243544454344
243544454344
243544454344
243544454344
243544454344
LÜ-TBT-02 Biyoteknoloji ve Genetik
#
21100000020
31000001020
20000000030
21010000020
LÜ-TBT-17 Büyümeyi Düzenleyici Maddeler ve Kullanımı
#
452123313313
452123313313
442123313313
LÜ-TBT-40 Enzim İmmobilizasyon Yaklaşımları
#
23342223222
21242323333
12242332232
LÜ-TBT-16 Enzim Teknolojisi
#
223444422423
LÜ-TBT-25 İleri Genomik ve Proteomik
#
445444343454
LÜ-TBT-41 Mikrobiyal Hücre Fabrikaları
#
11333442333
12122342233
22233342332
LÜ-TBT-05 Rekombinant DNA Teknolojisi
#
30000000000
30000000000
30000000000
LÜ-TBT-14 Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Çoğaltımı , Kullanımı ve Değerlendirilmesi
#
332434443433
LÜ-TBT-38 Transkriptomik
#
334324334332
334324334332
334324334332
334324334332
334324334332
334324334332
334324334332
LÜ TEZ TEZ
#
544444444444
544444444444
544444444444
544444444444
LÜ TEZ TEZ
#
555555555555
555555555555
555555555555
555555555555